Sunday, December 4, 2011

Percutian Sblm Balik Ke Msia.

Assalamualaikum..
Nk abadikan kenangan di sini. Minggu lps kami ke Davao, jauh gak 2 jam dgn kapal terbang. Davao ni di Pulau Mindanao sedangkan kami tinggal di Manila di pulau Luzon, di bhg tengah Pulau Visayas.

Kami pilih lokasi ni sbb senang sikit nk cari makanan halal sbb kawasan sini kan ramai org muslim. Tempat yg kami tuju antaranya Pulau Samar iaitu Davao Pearl Farm. Naik feri hampir 2 jam jugak. Pemandangan sangat cantik, laut x tercemar. masih boleh lihat dengan dekat landak laut, tapak sulaiman, gamat di kawasan pantai..bersama dgn ikan2 yg sama2 'mandi' dgn kita.

Lg satu lokasi.. Aden Park di pergunungan Apo. Udara sejuk, senang kata mcm Cameron lahh.. Kt sini yg paling menariknya anak2 mencuba skyrider. Aku yg kecut perut..Termasuk anak bongsuku..umur 7 thn tp berani meniti satu2 anak tangga sampai ke puncak dan seterusnya melongsorkan diri dgn skyrider..



buah ni utk hiasan saja..namanya mickey mouse.
izzah ..aku dah jerit2..jangan2..takut dia bolos kt jeriji besi..tp dia boleh senyum lebar..

tuu dia..kecik je sayup kt atas tergantung2..izzah ..izzah..kamu sungguh berani, mama kagum..

2 comments:

  1. Tp kan..Puan Ros..x jumpa 1 pun pearl kt sini..rupa2nya aktiviti ternak pearl kt sini dah x de..

    ReplyDelete