Thursday, August 11, 2011

Ais cream goreng

Assalamualaikum.

Resepi ni pernah cuba 2..3 thn yg lps selepas anak teruna ku Pizul kemaruk beli kt kedai, balik kolah je nk beli. Masa tu tak tgk mana2 resepi pun, try n error je..suamiku  yg sibuk mencubanya. Guna cetak karipap utk cantumkan roti. Lps kapit  tu terus goreng..x  simpan2 dlm esbox dulu pun. Lps tercebur dlm dapur tanpa sempadan ni baru tau cara yg betul. Dpt ilmu drpd Naz. Terima kasih byk2 ya Naz. Projek ni sblm posa lg, n3 lambat.

Bahan

Ice cream. - buat sendiri ni..
roti secukupnya
minyak utk menggoreng

Cara

Leperkan sedikit roti guna penggelek. Letakkan ais cream di atas roti, letakkan sekeping lg roti diatasnya. Guna cawan atau apa saja yg sesuai utk memotong atau membentu roti ni. Guna acuan karipap pun boleh n pada aku lbh mudah. Simpan 3@4 jam roti yg dah siap ni dlm peti ais..barulah di goreng dlm minyak panas yg banyak..


tamak tu buh is cream byk..lps terap rotinya koyak..hu.hu.hu



ais cream buatan sendiri....gebu kan..
Klu nk resepi ais cream ni tgk  sini