Sunday, July 10, 2011

sembang2

telur ikan ...beso sgt..


Assalamualaikum..Setiap hujung minggu suamiku akan ke pasar..dulu aku rajin ikut tp tiap kali pergi aku mesti senak perut, sakit perut, mulas perut..suma ada..entah kenapa agaknya sbb sesak sgt kot.Belakangan ni aku dah malas nk pergi so suami ku g sorang. Suamiku suka sgt g..dia ralit tgk ikan yg mcm2 saiz, mcm2 jenis..dan harganya pun boleh tahan murah..Klu ikan tuna tu sebesar budak 10 thn pun ada. kerang2 pun mcm2 jenis ..nk mkn apa suma ada..

Semalam suamiku beli udang masih hidup lg..aku x takut tp geli bila terkena kaki2 dia yg byk tu..try tuk pegang tp..tercampak bila kaki dia nguit2..dgn jeritan sekali tuu..Aku suh beli udang mati ..dia beli udang hidup..katanya, geram tgk betapa jernihnya badan udang tu...segar..murah je kt sini..1 kilo 24 hinggit je..

Si Izzah..amik 4..5  ekor..nk bela kononya..mulalah dia buat kecah..guna bekas tu..ganti bekas ni..fenin kpla..





ini ikan atuk kerisi..kata suamiku..benarnya..spesis kerisi tp besar sgt..

No comments:

Post a Comment