Friday, March 8, 2013

LAI CHEE KANG
 Tiba2 terasa nak buat sendiri lai chee kang ni.Syok makan musim2 panas mcm skrg ni. Buat sendiri kan muai, puas dapat makan berulang2 kali. Bubuh je apa yang ada janji sesuai.
Bahan2
Red dates, potong 2 dan reneh, bila dah nk didih tu masukkan cendawan putih  Cendawan putih tu rendam dulu dan potong2. Apabila dah didih betul tutp api dan masukkan agar2 strips yg telah dipotong pendek., panjang2 jari kelengking. 
Buah kembang semangkuk tu boleh rendam dulu sampai kembang. Klu masukkan terus dlm periuk, boleh jugak. Pas tu aku buh, chia seed gantikan selasih, halwa buah pala, nata de coco, cincau, buah laici, kacang tanah yg besar2 tu..beli je yg ready made.

Boleh makan suam2 kuku atau sejuk..nyaman ..


No comments:

Post a Comment