Wednesday, May 18, 2011

kaya



Resepi ni saya dpt drpd Haziq (My resepi )Terima kasih kpd tuan punya resepi. Ini adalah resepi pertama yg saya cuba memandagkan sukarnya mendapatakan kaya di sini (mungkin langsung tiada di sini)..setelah dicuba resepi ini benar2 menepati selera keluarga. Resepi ini juga menjadi pemangkin utk saya terus mencari dan mencuba resepi2 lain di internet.. Semakin lama semakin seronok hingga penuh satu buku resepi yg sudah saya kumpul dan cuba..Oleh itu saya cuba pindahkan resepi yg saya sudah cuba itu ke blog saya sebagai rujukan.


bahan2

2       cawan gula pasir
1/2    cawan air
500g pati santan
5       biji kuning telur
2       camca tepung kastard
1       helai daun pandan

cara

campurkn gula dan air.. masak jadikn ia gula hangus..
campurkn santan pekat kacau hingga gula hangus td larut..
sejukkn.. pastu campurkn kuning telur, tepung kastard yg dicampur
dgn sedikit air dan daun pandan.. kacau atas api sederhana hingga mendidih..
kaya akan menjadi pekat setelah sejuk..


gula hangus..

lepas dimasukkn santan..

dh nk siap.. :)

siap sudaaaa.. 

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger