Tuesday, September 6, 2011

ABC

Assalamualaikum..

Minggu lepas terjumpa mesin ice shaver ni kt mega mall. Sebenarnya dah lama mencari dan bila terjumpa tu terus je amik. Si Husna yang suka sangat makan ABC kt umah ni. Pantang jumpa mesti nak, kadang2 ABC yg kita beli kt luar tu tak padan dengan harga. Pernah juga dapat yg masam sbb gula merah dia dah basi.. aksesori tak tara mana tapi harga ...amboi aii.

Sekarang boleh buat sendiri, bubuh la apa nak..nak banyak mana...suka hati kau lah nak...

cuma letak sirap, gula merah, susu cair, susu pekat, jagung, jeli kelapa. tak sempat2 baru  je sampai umah, koyak plastik terus buat.

Ini lah alat mesin ABC 


4 comments:

  1. Assallamualaikum kak..

    Kak nama anak kita samalah..yang Husna tu hehehe..
    Bestnya ada ice shaver ni. Boleh buat ABC sendiri jer kan di rumah..Halus jer nampak texture ice dia tu.. Nyumm..

    ReplyDelete
  2. Wsalam Naz..nama anak kita sama tp Husna akk dah 14 thn. Puas hati Naz buat sendiri.

    ReplyDelete
  3. assalam kak...hehe merasa jgk abc kak!!!

    ReplyDelete
  4. Wsalam Sasha. Tu lah dah 2 thn x makan ABC ni. Kt sini ada gak ABC tp diaorg panggil halo halo. X berani nk cuba.

    ReplyDelete