Wednesday, July 27, 2011

Kelas renang

Assalamualaikum.

Hari ni nk kongsi pengalaman tentang kelas renang anak2ku. Cuti summer yg lps aku hantar 3 org anak pompuanku ke kelas renang..si abg x nk ikut..sbb sayang nk tinggal game dia. Rupa2nya x susah nk  berenang ni ya..( budak2 je lah..mak budak (aku) dah kaku..susah sikit..org lain boleh kot). Hari pertama selepas 15 minit pertama terus boleh berenang. Aku sungguh gembira sbb aku ni fobia air jadi rasa teruja, seronok sgt2. sekurang2nya x lah mereka ikut mamanya ni yang semua takut nk buat, semua x reti. Naik basikal x reti, motor apatah lg..berenang x pandai, rasa ruginya x belajar masa kecik2 dulu. Nasib baik boleh bawa kereta..klu x....

Kelas renang ni cuma 10 sesi je..bayaran pun murah ..utk sorang lbh kurang 200 hinggit, tptnya pulak depan umah..10 tapak je dr umah aku..klu kt tpt aku.Jln 4 tu mungkin aku x dpt peluang cam ni...mesti kena antar n amik, jauh pulak tu, kena tunggu depa..eee...x kuasa.

Habis 10 sesi tu, mereka dah boleh kuasai teknik terjunan, gaya bebas, kuak kupu2, apa lg gaya aku pun x ingat. Si Izah yg 7 thn pun dah teror berenang mcm kakak dia jugak n berani pergi bhg dewasa yg dlm 7 kaki tu, boleh dia gawang2 timbul kt situ aku risau je wpun bapak dia ada kt sebelah. ..klu dulu cuma pandai berenang katak cara2 dia lah..Alhamdulillah..syukur sangat2.

2 comments:

  1. jelesnya kat budak2 tuh..saya pun tak pandai berenang ...teringin juga antar anak bila dia besar nanti, tp tak tau kat mana la pulak kat area saya nih

    ReplyDelete
  2. Mama2Q..Klu kt area umah saya di Msia pun mungkin saya x dpt peluang ni..

    ReplyDelete